loading...
اس ام اس, عکس, اخبار, دانلود
دانیال بازدید : 70 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)

تورون در لهستان

در حالی که ممکن است بعضی از این عجایب برای برخی افراد آشنا باشد اما در کل نسبت به عجایب هفتگانه ی معروف، این عجایب چندان مشهور نیستند. با وجود این هر یک از مکان هایی که در زیر ذکر شده اند نکته ی جالب توجهی داشته اند و لازم است که در این لیست آورده شوند.

به گزارش دانستنیهای ایران ویج ، با این مکان ها آشنا شوید واگر شما نیز عجایبی را می شناسید که کمتر شناخته شده اند آنها را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

طبقات پلکانی برنج بانائو در فیلیپین

۱۰- طبقات پلکانی برنج بانائو در فیلیپین

این طبقات پلکانی برنج ۲۰۰۰ سال قدمت دارند که توسط گذشتگان مردم بومی منطقه در کوهستان ایفوگائو در کشور فیلیپین کنده شده اند. مردم فیلیپین این طبقات برنج را هشتمین عجایب جهان می دانند. بر اساس باور عمومی این طبقات با حداقل امکانات و بیشتر به وسیله ی دست کنده شده اند. این طبقات پلکانی در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارند و مساحتی معادل ۱۰,۳۶۰ کیلومتر مربع از مناطق کوهستانی را در بر گرفته اند. این طبقات بوسیله ی یک سیستم آبیاری باستانی، از جنگل های بارانی که در بالای آنها قرار دارند تغذیه می شوند. گفته می شود اگر این طبقات پشت سر هم قرار گیرند نیمی از کره ی زمین را دور می زنند. افراد محلی هنوز هم در این محل برنج و سبزیجات می کارند و در نتیجه باعث فرسایش تدریجی این طبقات می شوند که نیاز به مراقبت و ترمیم دائمی دارند.

سی گیریا در سریلانکا

۹- سی گیریا در سریلانکا

سی گیریا یا صخره ی شیر، بقایای یک دژ و قلعه ی صخره ای باستانی است که در منطقه ی متاله در  کشور سریلانکا قرار گرفته. این قلعه با بقایای شبکه ی گسترده ای از باغ ها ، آب انبارها و بنا های دیگر احاطه شده. این محل که یکی از جاذبه های گردشگری سریلانکا نیز هست بخاطر نقاشی ها یا دیوار نگاره های باستانی که یاد آور غارهای آجانتا در هندوستان هستند نیز معروف است. قلعه ی سی گریا در زمان فرمانروایی شاه کاساپای اول ( در سالهای ۴۷۷تا ۴۹۵ میلادی ) ساخته شده است و یکی از هفت میراث جهانی یونسکو در سریلانکا است. احتمالاً صخره های این محل در دوره های ماقبل تاریخ مسکونی بوده اند. در حدود قرن پنجم پیش از میلاد از غار های این محل بعنوان صومعه یا عبادتگاه توسط زاهدان بودایی استفاده می شده است.

برج هرکول در اسپانیا

۸- برج هرکول در اسپانیا

برج هرکول یک فانوس دریایی باستانی رومی است که بر روی یک شبه جزیره ساخته شده و در فاصله ی ۲,۴ کیلومتری از سنتره در گالیسیا در شمال غربی اسپانیا قرار گرفته است. ارتفاع این برج ۵۵ متر است و روی آن به سمت اقیانوس اطلس شمالی است. قدمت این بنا به ۱۹۰۰ سال می رسد و در سال ۱۷۹۱ بازسازی شده است. این برج قدیمی ترین فانوس دریایی رومی است که هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می شود.

تورون در لهستان

۷- تورون در لهستان

تورون شهری در شمال لهستان است، در نزدیکی رودخانه ی ویستولا. این شهر قرون وسطایی زادگاه نیکولاس کوپرنیک، ستاره شناس مشهور است. ساخت اولین خانه های این شهربه حدود سال ۱۱۰۰ قبل از میلاد باز می گردد. در طول قرون وسطی یعنی قرن هفتم تا سیزدهم میلادی، اینجا یک محله ی قدیمی لهستانی بوده است، بعداً در دهه ی ۱۲۳۰ شوالیه های توتونیک در اینجا یک قلعه ساختند. در سال ۱۲۶۳ راهبان فرانسیسکانی در این شهر اقامت گزیدند و در سال ۱۲۶۴ شهر جدیدی در نزدیکی این محل ساخته شد. در سال ۱۲۸۰ میلادی هر دوی اسن شهر ها به لیگ بازرگانی هانستیک پیوستند و به سرعت به یک منطقه ی تجاری قرون وسطایی تبدیل شدند. همانطور که در عکس فوق می بینید تورئن یک شهر زیبای قرون وسطایی است که ارزش بازدید را دارد.

غارهای آجانتا در هندوستان

۶- غارهای آجانتا در هندوستان

این غارها که در منطقه ی ماهاراشترا در کشور هندوستان قرار دارند غارهایی هستند که در دل صخره ها کنده شده اند و قدمت آنها به قرن دوم قبل از میلاد باز می گردد. دیوار های این غار ها پوشیده از نقاشی هایی است که شاهکارهای هنری و مذهبی بودایی محسوب می شوند. تا سال ۴۸۰ قبل از میلاد این غار ها به کلی خالی از سکنه شدند و در ۱۳۰۰ سال بعد از آن درختان جنگل این غار ها را در خود گم کردند تا اینکه در سال ۱۸۱۹ میلادی یک افسر انگلیسی که به دنبال رد پای پلنگ بود به یک تنگه ی شیب دار رسید. در آنجا دهانه ی یکی از غار ها را پیدا کرد که تقریباً مخفی شده بود و به داخا آن راه پیدا کرد؛ او بر روی دیوار این غار اسم خود و تاریخ آن زمان را با مداد نوشت. که آثار آن هنوز هم تا حدی معلوم است. کاپیتان اسمیت، آوریل ۱۸۱۹٫

دره ی گل ها در هندوستان

۵- دره ی گل ها در هندوستان

دره ی گل ها یک دره ی بسیار زیبا در ارتفاعات هیمالایا است که توسط کوهنوردان و گیاه شناسانمشهور بیش از یک قرن پیش معرفی شده و البته از سالها قبل از ان در اسطوره های هندو به آن اشاره شده است. مناظر این دره بسیار زیباست و بخشی از پارک ملی ناندا دوی محسوب می شود. دره ی گلها پوشیده از صدها نوع گل های زیباست که در فصل های مختلف نیز تغییر رنگ می دهند. در سال ۱۹۸۲ این دره به یک پارک ملی تبدیل شد و هم اکنون جزء میراث جهانی یونسکو محسوب می شود. البته افراد محلی همیشه از وجود چنین محلی با خبر بوده اند و عقیده داشتند که پریان و الهه ها در اینجا زندگی می کنند.

میتی اورا

۴- میتی اورا

میتی اورا یا صخره های معلق یکی از بزرگترین و مهم ترین مجموعه های صومعه ی ارتودکس شرقی در یونان است. مهمترین مجموعه که در رده ی اول قرار دارد کوه آتوس است. در اینجا ۶ صومعه وجود دارند که بر روی ستون های صخره ای طبیعی ساخته شده اند؛ این صخره ها در حاشیه ی شمال غربی دشت تسالی در مرکز کشور یونان قرار دارند. این صومعه ها طوری ساخته شده بودند که دسترسی به آنها مشکل باشد و برای بالا رفتن از نردبان های بسیار بلند که به هم بسته می شدند استفاده می شده و یا گاهی از شبکه های توری به هم بافته شده برای بالا بردن غذا و همچنین افراد استفاده می شده است. بنابر این بالا رفتن از این صخره ها نیازمند اعتقاد راسخی بوده است.

باگان در میانمار

۳- باگان در میانمار

باگان شهری باستانی در ایالت ماندالای در کشور برمه است. این شهر به اسم های مختلفی ملقب بوده است مثل شهر دشمن کش، سرزمین مس و شهر سوخته. این شهر همچنین پایتخت بسیاری از حکومت های باستانی برمه بوده است. پیشنهاد شده بود که شهر باگان در لیست میراث جهانی یونسکو وارد شود اما به دلایل سیاسی این کار انجام نشدهو یونسکو این شهر را جزء آثار جهانی نمی داند. از آن جهت که حزبارتشی SPDC بسیاری از بناهای باستانی این شهر مثل معابد، ساختمان ها و غیره را تحت استفاده قرار داده بدون اینکه به سبک معماری و موارد استفاده ی آنها توجهی کند علاوه بر در این بناهای تاریخی از مواد و اشیاء مدرن استفاده شده که هیچ تناسبی با طراحی های اصلی آنها ندارند. با همه ی این تقاصیل این شهر یکی از عجایب تاریخی است که ارزش دیدن را دارد.

لپتیس ماگنا در لیبی

۲- لپتیس ماگنا در لیبی

لیپیتس مانگا یک شهر مهم در امپراطوری روم بوده است. بقایای این شهر در حوالی الخمس در کشور لیبی قرار دارند؛ در حدود ۱۳۰ کیلومتری شرق تریپولی و در نزدیکی ساحل دریا. منظره ی اینجا یکی از زیباترین و دست نخورده ترین بقایای بناهای رومی در حوزه ی مدیترانه است. احتمالاً این شهر توسط قبایل فینیقی و در حوالی سال ۱۱۰۰ قبل از میلاد ساخته شده است اما تا حدود قرن چهارم میلادی که شهر کارتاژ به قطب مهمی در دریای مدیترانه تبدیل شد، از اهمیت چندانی برخوردار نبوده است؛ این شهر بخشی از شهر کارتاژ قدیم بوده تا اینکه در جریان جنگ سوم کارتاژی در سال ۱۴۶ قبل از میلاد به جمهوری روم پیوست. البته این شهر از حوالی سال ۲۰۰ قبل از میلاد به بعد شهری مستقل و خود مختار بوده است.

کتابخانه ی سلسوس در ترکیه

۱- کتابخانه ی سلسوس در ترکیه

این کتابخانه که در کشور ترکیه ساخته شده گنجایش ۱۲۰۰۰ جلد کتیبه را داشته و به عنوان بنای مقبره و یادبود سلسوس هم ساخته شده. سلسوس در سال ۹۲ میلادی کنسول ودر سال ۱۱۵ میلادی فرمانروای آسیا و به طور کلی شهروند ثروتمند و مشهوری بوده است. به خاطر اینکه ساختمان این کتابخانه با الهام از سبک معماری روم باستان ساخته شده اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر این نشان می دهد که ساخت کتابخانه نه تنها در کشور روم بلکه در تمام امپراطوری روم اهمیت داشته است. این بنا اخیراً بازسازی شده ودر این بازسازی به شکل تاریخی هم بسیار پایبند بوده است. از نمای جلویی این کتابخانه به عنوان نمونه ای از معماری عمومی روم باستان یاد می شود
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود,دانلود نرم افزار,دانلود برنامه,دانلود بازی,دانلود کارتون,دانلود انیمیشن,دانلود آنتی ویروس,دانلود پلاگین,دانلود افکت,دانلود فیلم,دانلود ,
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 4,773
  • بازدید کلی : 42,200
  • کدهای اختصاصی